Arxiu municipal

Xarxa d’Arxius Municipals (XAM)

L'Arxiu Municipal d’Avià forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2004. La XAM, coordinada per l'Oficina de Patrimoni Cultural (OPC), té com objectiu consolidar un sistema regional de suport a l'organització i gestió dels serveis d'arxiu municipals de la província de Barcelona i es materialitza des de dues tipologies: el Programa de Manteniment i la Central de Serveis Tècnics.

El Programa de Manteniment es proposa consolidar una estratègia de suport directe i establir els mecanismes per garantir el manteniment dels arxius municipals de la província de Barcelona de fins a 10.000 habitants. S’ofereix als municipis que no tenen personal tècnic propi al capdavant del Servei d'Arxiu Municipal (SAM) i on l'OPC hagi realitzat la 1a fase d'organització i posta en marxa del SAM (des de 1992 fins al dia d'avui). L’adhesió al programa es formalitza a través d’un conveni (http://www.diba.cat/opc/xam/default.asp). L’objectiu del programa és la implantació d’un sistema de gestió documental i d’arxiu que sigui sostenible, assimilat pel personal dels ajuntaments i supervisat pels arxivers de l’OPC. Aquesta actuació inclou, a banda de la implantació els procediments de transferència, consulta i el préstec, i avaluació i tria documental, els següents elements:

- Creació del quadre de fons del SAM.
- Classificació integral del fons municipal.
- Descripció dels diversos fons.
- Conservació i restauració dels fons documentals i adequació dels dipòsits.
- Digitalització de documents.
- Difusió i comunicació del Servei d'Arxiu Municipal.
- Formació en matèria d’arxius i de gestió documental al personal de suport i de l’organització de l’Ajuntament.
- Implantació d’un reglament del SAM.

La Central de Serveis Tècnics proposa cercar una fórmula de cooperació consistent en compartir coneixements, serveis i recursos arxivístics entre els diferents arxius municipals de la província de Barcelona que disposen d'un responsable tècnic. L’adhesió a la Central de Serveis Tècnics es formalitza a través d’un conveni específic. Les línies de treball són les següents:

- Assessorament.
- Col·laboració en el tractament arxivístic.
- Difusió i promoció dels arxius municipals.
- Conservació i restauració de documents.
- Digitalització de documents.
- Compres conjuntes i préstec de material d'arxiu.
- Formació.

Des de l’Ajuntament treballarem perquè aquesta pàgina sigui útil, eficaç i sobretot perquè estigui sempre actualitzada. Al mateix temps intentarem que creixi i millori amb el temps. Esperem que la visiteu sovint, ja que això voldrà dir que hi trobeu tot allò que és del vostre interès.

Av. Pau Casals, 22 - 08610 Avià - Barcelona
Telèfon: 938 230 000
Fax: 938 231 002
Adreça electrònica: avia@diba.cat
Horari:  
a convenir
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 14.02.2017 | 12:06