L’Ajuntament d’Avià reclama que l’oficina del BBVA mantingui l’atenció al públic tota la setmana

Dijous, 11 de febrer de 2021

El consistori rebutja  que es redueixin les hores de servei als clients i demana a l’entitat bancària que ho reconsideri

L’Ajuntament d’Avià ha reclamat al BBVA que mantingui l’atenció al públic “tots els dies de la setmana amb personal propi del banc”. L’alcaldessa, Patrocini Canal ha adreçat una carta a l’entitat bancària, denunciant que aquesta oficina “ja no estarà operativa tots els dies i que, en lloc de personal propi, hi haurà un assessor autònom”. Ha rebutjat “una mesura adoptada de manera abrupta i sense avisar” que afectarà negativament la qualitat dels serveis que reben els clients d’aquest banc.

L’alcaldessa ha mostrat la seva “absoluta disconformitat” per aquesta mesura que considera “un tancament encobert de l’oficina”. La que en el seu dia fou Caixa de Manresa “va ser la primera entitat bancària present al municipi” als anys seixanta del segle XX. Situada a la cèntrica Avinguda de Pau Casals, habitualment ha tingut un parell d’empleats “donant servei als clients”. 

Patrocini Canal és conscient que “el concepte de banca tradicional està canviant i agafa preponderància la banca digital”. Tanmateix, assegura que aquest fet no ha de ser una excusa per “deixar ‘tirades’ a moltes persones grans que han confiat tota la vida en la seva ‘caixa’ i ara veuran que no troben cap interlocutor directe per resoldre els seus dubtes i  es trobaran amb dificultats per gestionar els estalvis”.

L’alcaldessa ha explicat que la població del municipi ha anat creixent en els darrers trenta anys “de forma modesta però constant” i que  per tant “no hi ha raons de mercat per disminuir els serveis” de l’oficina del BBVA. Actualment, el municipi té un cens de 2.250 habitants.

Suport a la moció d'Unitat Pensionista.Cat 
Les reclamacions fetes per l’alcaldessa d’Avià estan en sintonia amb les demandes de la Unitat Pensionista.cat. El ple del consistori avianès del 25 de gener va aprovar una moció d’aquesta col·lectiu. Sota el títol “Al servei de la banca?” Unitat Pensionista.cat denuncia que “la banca dóna per suposat que tots nosaltres estarem al seu servei per arribar a assolir el seu objectiu:enriquir-se amb el nostre treball”. En aquest document aprovat pel ple del consistori d’Avià, es denuncia que els beneficis de la banca s’han incrementat però els serveis que presta s’han precaritzat, han passat a ser de pagament o s’han de fer telemàticament. Aquests fets han creat una bretxa digital perquè, sobretot les persones grans, no tenen coneixements per accedir-hi. 

En aquest document es demana que les entitats financeres “reforcin els recursos per tal d’oferir un servei adequat durant tot l’horari d’oficina per cobrir les necessitats dels usuaris, en especial a la gent gran que no pot accedir a les gestions online i es veu abocada a situacions penoses a l’hora d’accedir a les oficines bancàries”.

 

Darrera actualització: 11.02.2021 | 10:27